יום רביעי, 3 במרץ 2010

למידה תוך התנסות זה לא קל

למידה תוך התנסות זה לא קל
כבר בשבוע הראשון של הקורס החלה ההתנסות האישית: שבעה בלוגים נפתחו וכתובותיהם נשלחו אל העמיתים בקורס, שמונה עשר סטודנטים השתתפו בסקר על בלוג (באתר הקורס), בודדים כתבו תגובות לבלוג זה ולבלוגים של עמיתים.
במהלך השבוע היתה ביננו תקשורת מקוונת: בפורום - נשלחה הודעה כללית אל כל הסטודנטים; בדואר האלקטרוני ובטלפון - פנו אלי מספר סטודנטים, וקבלו תמיכה בהתאם לצרכיהם.
אני מצפה בסבלנות לתחילת הפעילות של משתתפי הקורס, אשר עדיין לא פעילים, ותמהה מה מעכב את הפעילות שלהם. אולי אחדים יוכלו להסביר זאת. כנראה שזה לא קל ללמוד תוך התנסות.

12 תגובות:

  1. נילי
    תודה על ההזדמנות להתנסות.
    תמי, נעמי, דפנה.

    השבמחק
  2. נילי בוקרטוב

    בשבילנו התנסות היא הדרך, זהו אולי ריקוד של שני צעדים קדימה ואחד אחורנית אבל הכיוון הוא קדימה

    sari

    השבמחק
  3. הי ברצוני להגיב בהקשר למאמר של החשיפה של הילדים לאינטרנט לעניות דעתי חשיפה לסביבת עבודה מול מחשב זה נהדר, אבל בגיל כך כך צעיר לחשוף אותם לאינטרנט צריכה לעשות אך ורק תחת פיקוח של ההורים. למשחקי מחשב וכיוצא בזה, ובגן שבו ישנו המסך הממוחש בארה"ב כולי קנאה... תודה מורן.

    השבמחק
  4. ההתנסות היא בתחילתה... לאט לאט צעד אחד צעד, אך כשנכנסים לבלוגים.. ומתחילים לעיין בהם... שוחכים את הזמן ונסחפים לקריאה מעניינת ומאד מגוונת, נןשאים שונים ורובם כל כך רלוונטים לנו כגננות.
    בטוחה שנשחה.. בים בלי להמנע מהגלים כשנרגיש... בטוחות בהתמצאות באתר

    השבמחק
  5. תגובה זו הוסרה על ידי המחבר.

    השבמחק
  6. נילי שלום,
    את שואלת מה מעקב את פעילות המשתתפות הלא פעילות, אנו מניחות שכך זה כשנחשפים לכלי חדש. יש כאלה שמיד נגשים בהמון בטחון ולא פוחדים לנסות ו"שיהייה מה שיהייה..." ויש את המהססים שצריכים קצת יותר זמן "לעכל". ותמיד יהייו אלו שמרוב פחד נמנעים. אבל אל יאוש אנו בטוחות שבמהרה כולם יצטרפו או לפחות ינסו...
    להתראות
    גתית ודפנה

    השבמחק
  7. גתית ודפנה,
    כל הכבוד על האופטימיות!
    נילי ומרים

    השבמחק
  8. שלום לכולן.
    כמו כל דבר חדש ולא ידוע\ מוכר, קיימת תחושת ערעור, חוסר איזון והרגשת אי- נוחות מסויימת (אצלי לפחות זה קרה).מה שבטוח,למידה מעין זו,היא למידה אחרת\שונה\נוספת מהלמידה המסורתית שאליה הורגלנו, אך כפי שציינתי בתגובתי למאמר, אנו בעידן של השתנות וקצב מסחרר של טכנולוגיה ושומה עלינו "ללכת בתלם" ולא להישאר מאחור. זו הקידמה ומציאות חיינו בנות יקרות. איחולי הצלחה לכולנו,סיגל

    השבמחק
  9. חג שמח! לכל בנות הקורס!
    בעמק חפר אנו עובדות בגנים ישנים מאוד וותיקים. הגן שלי הוא משנות החמישים. הסבים והסבתות של ילדי הגן היו בו בעצמם. הלוח החכם נראה רחוק מאיתנו שנות אור, אך אנו עוסקות בהמון נושאים הקשורים לאדמה ולטבע, כפי שקראתן בבלוג שלנו. זה אומנם לא סותר אך גם לא פחות חשוה לילדי הקדמה שבשלב זה או אחר יחשפו לפלאי הטכנולוגיה.דפנה.

    השבמחק
  10. נילי שלום,
    אני חושבת שהלמידה תוך התנסות היא חווייתית ומעניינת. כל כך הרבה גורמים מעורבים בתהליך הלמידה, שקשה לבחון בשלב זה מדוע חלק מהתלמידות עדיין לא פעילות. באופן אישי אני שמחה על ההזדמנות ללמוד ולתרגל למידה בדרך מיוחדת זו. עלינו ללמוד ולהתאים עצמנו לסביבה העדכנית המשלבת את השימוש בטכנולוגיה. באמצעות הבלוג נוכל לשתף ולחלוק עם חברות מידע, תפיסות עולם וכדומה.

    אדית רצבי

    השבמחק
  11. לנילי שלום רב,
    אחת ההתלבטויות הגדולות שלנו הייתה נושא הבלוג. מחד גיסא, רצינו לבנות בלוג שיעניין גם קוראים שלא עוסקים בהוראה. שנית, רצינו לבחור נושא הקשור באחת הדיספלינות בהוראה ויעניין גם אותנו.
    לאחר התחלת בניית הבלוג הראשון, שינו את דעתנו ובנינו בלוג נוסף אותו אנו מעדכנות.
    במהלך בניית הבלוג אנו נתקלות באפשרויות מגוונות של הכנסת חומרה כמו: מצגת, תמונה, לינקים וכו.
    גם אנו, כמו הילדים, לומדות באמצעות ניסוי וטעיה ויש לציין כי פרט לאתגר אנו נהנות מאוד.
    בטוחות אנו שנשלב כלי טכנולוגי זה בעבודתינו המעשית.
    עירית וסימה

    השבמחק
  12. בוקר יום שלישי טוב לכן,
    מצטרפת לתודות על ההתנסות לה זכינו בלמידה אחרת ושונה. החשיפה ללמידה מקוונת מאפשרת גלישה לעולם רווי יידע, עולם שחשוב להיות בו ממוקדים בשל הזמן ה"בורח" מבין הידיים.
    כל כך קל להיסחף אל תוך קריאה, גלישה לאתרים וחיפוש אחר מידע המעניין, מעסיק אותנו.
    לעתים אני חושבת על "רשימת הסופר הנדרשת" על מנת שלא ניסחף לקניות לא רלבנטיות, כך, כשאני יושבת ליד המחשב משתדלת "להיות ממוקדת" במשימה שאותה עליי לבצע על מנת שלא להיסחף לשעות רבות של התעסקות ליד המחשב.
    יחד עם זאת אני מזמינה אתכן לקרוא בבלוג שלנו על המחשב שהפך לחלק מחיינו, ואנו כאמהות, כגננות וכסטודנטיות מוצאות שהמחשב הפך לחלק מחיינו ועלינו ליצור התאמה שונה ואחרת לחיינו העכשוויים.........כי אחרת מי יקפל את הכביסה????
    שיהייה לכן המשך יום נפלא מרסל.

    השבמחק