יום רביעי, 17 בפברואר 2010

פתח דבר

בלוג זה מלווה את התכנית לחינוך בגיל הרך במכללת לוינסקי לחינוך. התכנית, אשר מקנה לבוגריה תואר M.Ed., מיועדת למורים ולגננות בגיל הרך. בוגרי התכנית מייעדים עצמם לתפקידים של ניהול מעונות יום, גני ילדים, אשכול גנים, חטיבות צעירות, מחלקות חינוך לגיל הרך בשלטון המקומי, בעיריות ובמשרד החינוך ולהכשרת מורי מורים בגיל הרך במכללות לחינוך. התכנית עוסקת בהרחבה ובהעמקה של הידע ההתפתחותי ובהכשרה ארגונית ומנהלית.
בסמסטר הרביעי של התכנית, פברואר-יוני 2010, יתמקד הבלוג בקורס "תקשורת מערכתית כאמצעי להובלת שינויים" מנקודת המבט של המורה בקורס, ד"ר נילי מור, ושל משתתפי הקורס.

10 תגובות:

  1. שלום לך ד"ר נילי
    נשמע לי קורס מאוד מעניין לאור הדברים המוצגים.
    ולכל הסטודנטים בקורס שיהיה בהצלחה
    להתראות בשיעור
    סלוואנה

    השבמחק
  2. ערב טוב
    מקווה להפיק תועלת מהקורס וללמוד להשתמש בערוץ התקשורתי הנלמד
    בברכה
    אורנה

    השבמחק
  3. נילי שלום
    דרך נהדרת לתקשר ולהגיע למידע נחוץ ומבוקש
    התנסות ראשונית ופתיחת דרך לרעיונות מקוריים
    מקווה לקחת חלק חשוב ולתרום מידע נחוץ
    שימושי ומעניין
    תודה על ההתנסות
    אתי גורסוי

    השבמחק
  4. ערב טוב,
    בעידן בו האינטרנט הוא חלק משמעותי בחיינו, אכן יש מקום ל"נצלו" להעשרה מקצועית, פיתוח יוזמות ואף לקבל זוויות ראייה אחרות על נושאים שונים.
    בהלחה לכולנו:
    הילה בוך

    השבמחק
  5. הגלישה אכן ממכרת, השמיים הם הגבול, אני מוצאת עצמי לעתים נוגעת בנושא כלשהוא וגולשת לנושאים נוספים באותו הקשר, לצד התפתחות טכנית שמתבקשת מעצם הגלישה יש למה לצפות.............בהצלחה,מרסל ויסמן.

    השבמחק
  6. אכן הגלישה ממכרת, לאחרונה המחשב תפס מקום מאוד מרכזי בחיי (תבינו אני פחדתי מהמחשב) וכעת אני מוצאת את עצמי כל בוקר ברגע שאני מתעוררת הפעולה הראשונה שאני מבצעת זה להדליק את המחשב ולראות מה חדש.
    אני מקווה שאוכל לתרום כפי שאני נתרמת.
    20.4

    השבמחק
  7. ארזה כהן
    בנוסף למה שנאמר ע"י קודמי קורס מתוקשב מאפשר לסטודנטים ללמוד מכל מקום, בכל שעה ובקצב האישי של כל אחד בנוסף, באמצעות קורס מתוקשב(בלוג) ניתן לשפר ולהעשיר החוויה הלימודית ואיכותה.
    בשבילי קורם מתוקשב בצורת בלוג הוא חידוש ע"י למידה זו אפשר לתרום ולהתרם בדרך חדשה ומתקדמת.

    השבמחק
  8. לבנה אביר
    המחשב כבר בעורקינו
    אני כל הזמן חושבת איך הסתדרתי לפני שהתחלתי להתעסק במחשב.
    בתחילת לימודי במכללה, התבקשתנו להגיש כל עבודה דרך המחשב וכן לתקשר עם המרצים והסטודנטים דרך המחשב, דבר זה נורא הכניס אותי ללחץ. מי היה מאמין שהיום את כל ההתקשרויות שלי, הן של העבודה, הן של הלימודים והן של חיי הפרטיים אני עושה דרך המחשב.
    ובנוסף, קורס מתוקשב. מהבית, בשעות היום והלילה.
    ברור שדרך זו תשפר ותעשיר את החוויה הלימודית,ותגדיל את המוטיבציה ללימוד במחשב ועל המחשב.
    תודה לנילי על חוויה זו.

    השבמחק
  9. מערכת "מותאמת" ומערכת "אוניברסאלית"
    "מניתוח ממצאי המחקר, בהקשר למאפייני הפעולה באינטרנט אצל ילדים בגיל הרך, ניתן לראות כי בכל מאפייני הפעולה שנבדקו, רמת הפעולה של הילדים הייתה גבוהה יותר בעת פעילותם בסביבה "מותאמת" של האינטרנט, בהשוואה לפעילותם בסביבת האינטרנט ה"אוניברסאלית" באמצעות הדפדפן אקספלורר".
    אני כגננת וותיקה מחזקת את ממצאי המחקר הנוכחי. גם אני רואה בבירור שהמערכת ה"מותאמת" ידידותית לילדים וקלה יותר לשימוש, לעומת המערכת ה"אוניברסאלית", שם הילדים הולכים לאיבוד. יחד עם זאת, רוב הזמן הילדים זקוקים לתיווך במשך זמן הפעילות במחשב. לעיתים קרובות, הילדים קוראים לנו (המבוגרים) לעזרה. ישנם ילדים שפועלים לבד לפתירת הבעיה, לפעמים הם מצליחים ולפעמים לא, זוהי בדיוק הדרך של "ניסוי וטעייה" שהילדים פועלים דרכה בהרבה פעילויות ולא רק מחשב.
    המערכת ה"אוניברסאלית", לדעתי, לא מתאימה ואף מסוכנת לילדים גדולים וקל וחומר לגיל הרך.
    על-כן, מחשב, אינטרנט כן אך בתיווך של מבוגר, במינון הנכון ובמערכת נכונה.

    השבמחק